Sidor

söndag 24 november 2013

Söndag

Någon kommer kanske ihåg inlägget där jag berättade om Ruts tumör som veterinären inte vågade operera bort? Vet att jag varit dålig på att uppdatera och insåg precis att jag aldrig skrev något mer om just det. Det visade sig att veterinären hade fel, den stenhårda knölen mjuknade och tillslut gick det hål på den. Jag fick ju givetvis panik, så vi åkte några mil extra till en smådjursinriktad veterinär som tömde den och spolade rent. Det var alltså ingen tumör, så nu är Rut knölfri och helt frisk. Tack och lov!

Går inte till vår gamla veterinär med marsvinen mer. Då åker jag hellre några mil extra till en större klinik. Man lär sig av sina misstag.

Nu fortsätter livet, förhoppningsvis utan sjukdomar och dödsfall (har haft tillräckligt med det nu). Jag har inte haft "bara" två marsvin på flera år nu, och jag skulle ljuga om jag säger att det inte är tomt. Men hellre två än inga alls :)

Pussiga Rutan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar